Nie je to tak dávno, čo sme mali možnosť, u nás v Auparku, vidieť v exkluzívnej žilinskej predpremiére nový Land Rover Defender. Áno, návrat legendy je už len otázka pár mesiacov. Pri prvom pohľade vás upútajú jeho rozmery. Nový Defender je naozaj obrovské auto. Vystavenú sme mali dlhšiu päťdverovú verziu s označením 110. Tá je dlhá cez päť metrov a dva metre má na výšku aj na šírku. Pre bližšie porovnanie, nový Land Rover je dlhší, širší, vyšší, ale vďaka hliníkovej karosérii o viac ako 200 kg ľahší, ako napríklad druhá ikona off-roadu Mercedes-Benz triedy G.
Čo sa týka vzhľadu, resp. dizajnu, hneď na začiatok treba povedať, že nový model rešpektuje svoju minulosť, ale nevyužíva ju. Toto je Land Rover Defender pre 21.storočie. Pôsobí drsne, sebavedomo, moderne, ale nájdeme aj mnoho detailov, ktoré odkazujú na starý Defender. Ako celok však pôsobí kompaktne a už nie je problém sa pohodlne odviezť aj na dlhé trasy.
“ hliníková samonosná konštrukcia vytvára najpevnejšiu štruktúru karosérie, akú kedy Land Rover vyrobil „
Predná časť zaujme zvýšenou kapotou a výraznou maskou. Pôsobí masívne a necháva vyniknúť predné LED svetlomety s najmodernejšou technológiou. Pod kapotou máte na výber zatiaľ z dvoch naftových štvorvalcov s výkonmi 200 a 240 koní a dva benzínové motory. Dvojlitrový štvorvalec s výkonom 300 koní a trojlitrový radový šesťvalec s výkonom až 400 koní. Už teraz vám však vieme potvrdiť, že príde aj legendárny päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom cez 500 konských síl.
Čo sa týka kolies, máte na výber až z dvanástich dizajnov. Od 18″ bielych oceľových diskov až po hliníkové 22″ a na výber máte štandardné alebo off-roadové pneumatiky. Pri pohľade z boku si všimneme krátke previsy, veľkorysé nájazdové uhly, svetlú výšku, ktorá vďaka vzduchovému podvozku môže byť až 291 mm a hranatú siluetu karosérie. Brodivosť je rovných 900 mm a napríklad statické zaťaženie strechy je až 300 kg.
Kolmá zadná časť odkazuje na svojho predchodcu s typickými piatymi dverami, ktoré sa otvárajú do strany spolu s náhradným kolesom. Odkaz na svojho predchodcu nesie aj nová grafika zadných LED svetiel. Nový Defender dokáže utiahnuť až 3,5 tony a aj týmto sa radí medzi špičku v segmente.
“ NOVÝ DEFENDER MÔŽE MAŤ PÄŤ, ŠESŤ ALEBO SEDEM MIEST NA SEDENIE “
Interiér pôsobí jednoducho, ale moderne a zároveň odolne. V podstate je celý nový, vrátane palubnej dosky, volantu či úplne nového informačno-zábavného systému Pivi Pro. Taktiež nechýbajú bezpečnostné prvky v podobe adaptívneho tempomatu, snímania jazdných pruhov, či mŕtvych uhlov. Okolie zabezpečuje sústava kamier a okrem klasickej funkcie nechýba napríklad ani 3D vykreslenie priestoru okolo vozidla. Taktiež poteší množstvo odkladacích priestorov a výborný výhľad z auta.
Na záver môžem napísať, že nový Defender je dôstojný nástupca svojho predchodcu. Oukey, možno to už nie je ten povestný off-road, ktorý opravíte v džungli kladivom, ale taktiež už nikto z nás nežije v roku 1960 a ako sa hovorí, progres nezatavíš. Starý Defender tu bude žiť aj naďalej a súbežne s ním je tu nový, ktorý je zameraný už na dobrodruhov 21. storočia. Jednu vec mi ale verte, minimálne jedno mať spoločné budú a to off-roadové vlastnosti!