Mercedes-Benz CLK-GTR AMG Roadster | 2002

0
5313

Mercedes-Benz CLK GTR AMG Roadster. Auto, ktoré je nemožné uvidieť naživo. Auto, ktoré neuveriteľným spôsobom stiera hranice medzi ostrým pretekárskym a športovým vozidlom na epický výlet po Európe. A auto, ktorého cena je taká astronomická, že našinec si to nevie ani predstaviť a ozaj aby som nezabudol bolo ich vyrobených len 5 kusov.

Mal som to šťastie v Mercedes-Benz Classic Centre, kde auto bolo po údržbe nachystané vycestovať za svojim majiteľom smer Spojené arabské emiráty. Auto je neskutočne dlhé v pomere k svojej výške, široké a tak veľmi exkluzívne, že v tom momente motor a výkon nehrajú žiadnu rolu.

Mercedes-Benz CLK-GTR AMG Roadster

Konštruktéri auto navrhli a vyrobili za neskutočných 128 dní, ale kvôli homologizácii museli vyrobiť ešte tzv. „Strassenfahrzeuge“. Stalo sa tak od konca roku 1998 do leta 1999. V roku 2002, ale prišla podmienka splnenie homologizácie vyrobiť zvyšných päť vozidiel v karosárskej verzií roadster. Spočiatku sa špekulovalo, že upravia už existujúce GTR-ká, ale nakoniec predsa len postavili nové autá. A tento blog je o jednom z nich. Pre zaujímavosť cena v roku 2003 bola 1.300.000 eur.

„Konštruktéri auto navrhli a vyrobili za neskutočných 128 dní“

Uprostred osadený takmer sedem litrový vidlicový 12-valec s výkonom 450 kW respektíve 631 koní pri 6.500 otáčkach a s krútiacim momentom 731 Nm v roku 2002 predstavoval svetovú špičku a musíme uznať, že aj na dnešné pomery má viac ako úctyhodné parametre. Z nuly na stovku ste sa teleportovali za 3,8 s a na 200km/h vám stačilo 9,9 sekundy. Vnímať ste začali, až keď auto už „neťahalo“ a to bolo pri obmedzovači v rýchlosti 320 km/h.

Okrem iného aj monokok z uhlíkových vlákien je dôkazom o technológiách z motoristického športu. Rýchlosti sa radili na volante cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku a poháňané boli výsostne zadné kolesá. Tie mali pneumatiky s rozmerom 345/35 R18 (12,5×18) a predné boli 295/35 R18 (10,5×18).

„Šípky“ na volante DOWN a UP, ktorými sa radili rýchlosti na 6-tupňovej sekvenčnej prevodovke

Samozrejme bolo pár rozdielov medzi modelom CLK-GTR a modelom CLK-GTR Roadster. Prvým a asi najviditeľnejším bol samotný znak. Trojcípu hviezdu mal model s pevnou strechou klasicky na kapote a roadster ju mal zabudovanú v prednej maske podobne ako to majú dnes všetky športové mercedesy.

„Tento motor nájdete aj v modely pagani zonda“

Zásadná zmena dizajnu prebehla aj v zadnej časti. Roadster mal veľké pevne prítlačné krídlo na „nožičkách“ na rozdiel od klasického, kde plynule nadväzovalo na zadnú časť vozidla. Okrem iného bol odlišný aj kryt motora a napríklad aj spôsob otvárania dverí.

Na záver ešte jedna zaujímavosť. Model s pevnou strechou mal dve výkonové varianty. Takže de facto boli tri verzie. Model CLK-GTR, CLK-GTR SUPERSPORT a CLK-GTR Roadster. Klasické GTR-ko malo V12-tku s objemom 6898 kubíkov a výkonom 612 koní / 775 Nm. Vyrábalo sa v rokoch 1998-1999. Model CLK-GTR SUPERSPORT bol vyrobený len v dvoch kusoch (čísla karosérie #03 a #17) mal V12-tku s kráľovským objemom 7291ccm, ktorý mal výkon 664 koní / 786 Nm, vyrábaný len v roku 1998.

Ak Vám je tento motor povedomí resp. ste o ňom už počuli je to dosť možno v spojitosti so značkou Pagani, ale vyskytoval sa aj v Mercedese-Benz SL 73 AMG.

 Mercedes-Benz CLK-GTR AMG Roadster
Model: R 297
Motor: M 297
Doba výroby: 2002
Motor: benzínový V12 a 4 ventily na valec
Objem: 6898 ccm
Vŕtanie x zdvih: 89,0 x 92,4
Výkon: 464kW / 631 PS
Litrový výkon: 91,5 PS
Krútiaci moment: 731Nm pri 5250 ot/min.
Prevodovka: 6 stupňová sekvenčná
Zrýchlenie: z 0 na 100km/ 3,8s
Maximálna rýchlosť: 320 km/h
Cena (2003): 1.300.000 EUR

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here