Medzi povinnú návštevu každého, kto miluje autá je nepochybne mekka Tatroviek a to múzeum Tatra Kopřivnice. Prinášam vám prierez vystavených modelov z mojej návštevy, kde som sa vrátil po takmer 17-tich rokoch. Návšteva múzea TATRA Kopřivnice mala pre mňa trochu nostalgický nádych. Bol som tam druhýkrát v živote a z prvej návštevy si pamätám fakt málo, presnejšie len, že sme sedeli v kinosále a dívali sa, ako TATRA ide cez les a láme stromy, ktoré mala pred sebou.
Múzeum ponúka T613 na všetky možné variácie + aj ich vylepšenia napríklad motor s turbom. Keď sme pri motoroch, tak nepochybne stojí za pozretie 18 valcový „dinosuars“ s objemu 22 238 cm3 a výkonu 220,5 kW (300 k). Podľa informácií mal byť tento motor použitý aj do nemeckých tankov (Pz – III a Pz – IV. Do ťažkých tankov Panther G a Tiger II B mali byť dokonca montované dva).
Následne vás čaká už posledná zastávka a to nákladno-expedičné TATRY. Medzi nimi nájdete legendárny TATRY napr. Tatra 815 GTC (Grand Tourist Caravan), ktorá od roku 1987 do roku 1990 prešla 6 kontinentov, 67 krajín a najazdili okolo 200 000 km.
Za zmienku nepochybne stojí aj ďalšia TATRA 138 z Expedície Lambaréné. Osem študentov v roku 1968 s ňou prešlo za 256 dní cez 35 000 km. Cieľom výpravy bolo doviezť zdravotnícky materiál do známej nemocnice dr. Alberta Schweitzera v Lambaréné v Gabone. Medzi „expedičné“ TATRY patrí aj TATRA 805, kde posádka Zikmund & Hanzelka (každí na svojom vozidle) vyrazili do Ázie, Austrálie a Oceánie.
Na záver posledný vyrábaný osobný automobil značky Tatra v Kopřivnci presnejšie TATRA T 700, ktorá sa vyrábala v rokoch 1996-1998.
Pre tých, ktorí milujú auta, je múzeum TATRA Kopřivnice nepochybne povinná zastávka. Nejde len o vystavované automobily, ale aj o spoznanie našej bohatej auto-histórie.