Práve v čase 35. výročia sa značka Mercedes-AMG dynamicky rozrastá a v roku 2002 prekvapuje svojou modelovou ofenzívou. Okrem modelov ako CLK 55, E 55, S 55 a CL 55 prichádza aj C 30 CDI AMG.Nielen, že ide o prvé sériovo vyrábané vysokovýkonné naftové vozidlo, ale aj prvé a zároveň posledné naftové AMG.
Dnes, keď povieme Mercedes-Benz 43 AMG, tak polovica ľudí sa tvári, že vie o čo ide a tej druhej polovici napadnú nové Mercedesy s daným označením. Samozrejme už dnes je jasné, že tento názov nesú všetky modely AMG Sport, ktoré Mercedes po veľmi krátkej dobe premenoval na už spomínané označenie 43 AMG. Mňa osobne to veľmi potešilo, kedže 43 AMG si zaslúži aby ho niesli mercedesy aj v dnešnej dobe. Poďme ale k C 43, ktorý sám vlastným. Na úvod musím podotknúť, že práve tento model je neprávom "opomenuté AMG".
To, že pojem 63 je pre samotné AMG viac ako označenie objemu (presný objem je 6208 kubíkov) je už všeobecne známe. Dalo by sa aj povedať, že ide o číslo sväté v označovaní ostrých mercedesov. V predchádzajúcom blogu som písal o tom, že boli časy, keď sa vzadu na kufri nosilo aj označenie 70 prípadne 73, ale to už je minulosť. Všeobecne panuje názor, že atmosferické motory sú de facto nezničiteľné a pri správnej údržbe nás musia prežiť. S týmto názorom musím len súhlasiť a hovoria to aj moje reálne skúsenosti. Poďme, ale k pýche AMG a k ich obrím atmosferickým motorom s kódovým označením M156.
Mercedes-AMG vozidlá v dnešnej dobe už pozná každí z nás. Povestné logo z troch písmen dnes už vidieť pomerne často, a to od našej cesty prvej triedy až po okruhy formuly jeden. 45, 55 alebo 63 prípadne exkluzívnejšie 65, to sú označenia najčastejších ostrých mercedesov, ktoré môžete vidieť na vlastné oči prípadne pokochať sa nimi v showroomoch alebo na portáloch s jazdenými vozidlami. V tomto blogu by som sa však chcel venovať AMG autám, o ktorých väčšina širokej verejnosti nemá ani poňatia. Ide o "dinosaurov", ktoré písali históriu dnes už športovej divízie mercedesu svojim luxusom, obrovskými motormi a technológiou, ktorá inžinierom z konkurencie nedala spávať ...
Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC je model, ktorý má väčšina verejnosti spojený s niečim novým a prelomovým s čím prichádza trieda C (W205). Prvýkrát sa otvorene hlási k otvorenému súboju so zástupcami športových modelov nemeckého prémiového segmentu a prvýkrát sa AMG inžinieri podieľali na vývoji športového modelu v takej miere, že sa im podarilo vyvinúť automobil, ktorý duševne nadväzuje na ostrý model C 32 AMG ...
To, že Mercedes-Benz je azda najväčším priekopníkom v automobilovom priemysle vieme všetci. Okrem miliardy iných vecí si vždy dovolil stavať autá, ktoré ako hovorím ja, sú medzi triedami. Inak povedané nevieme ich presne zaradiť, resp. sa vymykajú štandardným kategoriám. Medzi také určite patril prelomový model CLS (štvordverové kupé), ktoré je podľa mňa najnadčasovejší mercedes všetkých čias. Obdobne je na tom aj model R, ktorý vzbudil na svojej premiére v roku 2005 na International Auto Show v New Yorku obrovskú pozornosť a nie len v pozitívnom slova zmysle. Ono totiž R okrem toho, že je tiež ťažko zaraditeľné, získalo aj celú radu prezývok, ktoré začali vznikať hneď po uvedení na trh. Ja si myslím, že ho najlepšie vystihuje táto: "škaredé káčatko".
Každé jedno zamestnanie prinša benefity. Samozrejme väčšinou úzko súvisia s odborom, v ktorom pracujete a preto sa nie je čomu čudovať, keď predávate automobily, že sa vám raz za čas podarí niekde vycestovať. Najväčšou akciou, ktorú každoročne organizuje Mercedes-Benz je Global Training. V skratke si to viete predstaviť ako obrovské školenie niekde na peknom mieste v rámci celej Európy, kde sa vystriedajú behom pár mesiacov vybraní zamestnanci jednotlivých dílerov Mercedesu takmer z celého sveta. Tento rok sa Global Training Experience konal v Portugalsku na okruhu Estoril a bol zameraný na predstavenie nových modelov GLC, GLE SUV, GLE Kupé, AMG-GT, C63 AMG a 450 AMG Sport.
Existuje pár modelov od Mercedesu, ktoré s obľubou nazývam veľké Mercedesy. Medzi ne nepochybne patrí Mercedes-Benz CLK GTR AMG Roadster. Auto, ktoré je de facto nemožné uvidieť naživo a už tobôž byť pri ňom a pokojne si prezrieť každý detail bez toho, že by Vám niekto dýchal na krk. Auto, ktoré neuveriteľným spôsobom stiera hranice medzi ostrým pretekárskym vozidlom na okruhy a športovým vozidlom na epický výlet po Európe. A auto, ktorého cena je taká astronomická, že našinec si to nevie ani predstaviť... a ozaj aby som nezabudol bolo ich vyrobených len 5 kusov.
Píše sa rok 1990 a značky Mercedes-Benz a AMG sa dohodli na partnerstve, ktoré prehĺbi už tak existujúcu spoluprácu v motoršporte, ktorá trvá už od roku 1988. O rok neskôr v roku 1991 sa naplno rozbehol vývoj a výroba kompletných športových vozidiel, ako aj príslušenstva a náhradných dielov.
Stačí si prelistovať katalóg AMG modelov a hneď je jasné, že majú zastúpenie takmer vo všetkých segmentoch. V každom z nich nájdete kráľovskú kubatúru s brutálnym zvukom a neopísateľnú atmosféru nemeckej precíznosti, ktorá sa podáva s neuveriteľnou emóciou. Keď sa pozrieme na paletu motorov nedávnej minulosti, tak nájdeme jeden 5-valcový dízel (C30 AMG), jeden 6-valec s kompresorom (C32 AMG) a vrchol inžinierstva v podaní, či už preplňovaných alebo atmosferických vidlicových 8 a 12 valcov.
Ako predajca vozidiel značky Mercedes-Benz sa občas dostanem na miesta, kde sa len tak, hoci kto nedostane. Naposledy som sa zúčastnil "poznávacieho výletu", ktorý bol v rakúskom meste Graz a niesol názov G-Class Expreience s podtitulom Meet and greet a legend. Cestu zo Žiliny som absolvoval už v nedeľu. Cca 500 kilometrov som absolvoval na Mercedese-Benz E220 BlueTec (W212) s priemernou spotrebou 5.9 litra. Čo dodať E-čko opäť potvrdilo svoje kvality. Ubytoval som sa na hotely v centre Grazu, slnko svietilo, všade milión bicyklov a plno ľudí, nádherné historické mesto, čo viac si môže človek prijať?
Ako predajca Mercedesov sa stretávam s veľmi zaujímavými kúskami. Nehovorím, že dennodenne, ale vždy sa nájde niečo čo stojí za to. V posledných dňoch to bol najmenší model od spomínanej značky s názvom A. Presnejšie A 250. Už samotný "základ" je slušný, 4-valec, objem 1991 ccm, výkon 155kW na stovke ste za 6,6 sekundy a mali by ste sa dostať až na 240 km/h. Podotknem, že ide o model s pohonom prednej nápravy. To len na margo toho, že už je k dispozícií aj s pohonom "firmatik".