Motor M156 /6.3 AMG/ #60658

Daniel Hančík |


To, že pojem 63 je pre samotné AMG viac ako označenie objemu (presný objem je 6208 kubíkov) je už všeobecne známe. Dalo by sa aj povedať, že ide o číslo sväté v označovaní ostrých mercedesov. V predchádzajúcom blogu som písal o tom, že boli časy, keď sa vzadu na kufri nosilo aj označenie 70 prípadne 73, ale to už je minulosť. Všeobecne panuje názor, že atmosferické motory sú de facto nezničiteľné a pri správnej údržbe nás musia prežiť. S týmto názorom musím len súhlasiť a hovoria to aj moje reálne skúsenosti. Poďme, ale k pýche AMG a k ich obrím atmosferickým motorom s kódovým označením M156.

K napísaniu tohto blogu ma prinútili tri situácie, ktoré sa mi stali a všetky súviseli práve so 63-jkovou legendou. Prvá nastala začiatkom decembra, keď mi volal kamarát, ktorý si chcel z Nemecka doviezť pred faceliftovú C 63 AMG (W204). Druhá, keď som predával klientovi jazdenú CLS 63 AMG a o pár dni na to mi volal kolega z Bratislavy, ktorý mal na výkup C63 AMG (W204). Všetky tri situácie sa týkali ako už vyššie spomínam motora M156 a konkrétne tesnenia pod hlavou. Možno viete, možno nie, ale príchodom 204-kového C-éčka v najsilnejšej motorizácií (písal sa rok 2007) prišiel aj jeden z tých známejššch problémov. Vo väčšine prípadov bol pomerne ľahko odstránené, ale pri kúpe jazdenej C63 AMG by som si osobne na to dával pozor a nepodceňoval ho.
 

Atmosferická V8, 6208 ccm a výkon od 457 až po 507 konských síl.

Samotný problém spočíval v skrutkách, ktorými bola uchytená hlava. Vrchná časť skrutiek totiž začala postupom času korodovať a potom už nič nebránilo k tomu aby sa chladiaca kvapalina začala miešať s motorovým olejom, to spolu vytvorilo hnedú hustú tekutinu a nemusím písať, čo na to motor. Horšie bolo už len, keď hlava skrutky úplne skorodovaná odpadla...
 

Skrutky (na obrázku už skorodované), ktoré sa dávali oficiálne do roku 2010, ale odporúčajú sa skontrolovať aj prvé z roku 2011.
 
V priebehu roka 2011 prichádzajú na trh Mercedesy-Benz C63 AMG s motormi, ktoré majú už nanovo navrhnuté hlavy skrutiek. Kontrola je viac ako jednoduchá a to podľa čísla motora vedzte, že tie nové sú od čísla #60658 vyššie. Staré skrutky mali všetky "šesť-trojky" do roku 2010. Ale ako upozorňujú aj na zahraničných AMG fórach, pre pokojný spánok treba skontrolovať aj prvé modely z roku 2011.   
 

Rozdiel medzi prvou a druhou konštrukčne upravenou skrutkou.

Mercedes-Benz sa k tomuto problému vždy postavil chlapsky a vyriešil k spokojnosti zákazníkov. U nás na Slovensku viem minimálne o jednom takomto prípade. Dotyčná C63 AMG bola pravidelne servisovaná v originál servise Mercedes-Benz a problém sa taktiež promptne vyriešil k spokojnosti zákazníka, ktorý dodnes na auto nedá dopustiť.