Mercedes-Benz C 450 AMG 4 MATIC + VIDEO

|


Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC je model, ktorý má väčšina verejnosti spojený s niečim novým a prelomovým s čím prichádza trieda C (W205). Prvýkrát sa otvorene hlási k otvorenému súboju so zástupcami športových modelov nemeckého prémiového segmentu a prvýkrát sa AMG inžinieri podieľali na vývoji športového modelu v takej miere, že sa im podarilo vyvinúť automobil, ktorý duševne nadväzuje na ostrý model C 32 AMG ...

ŠPORTOVÉ MODELY

Keď už sme pri modeli C, tak napríklad minulä generácia (W204) mala model C 250 AMG Sport plus. Model, o ktorom ste mnohí ani netušili bol v ponuke ako pre milovníkov benzínu, tak aj nafty. Ten benzínový bol kompresorový štvorvalec s objemom 1796 ccm a nafta poháňala taktiež štvorvalec s objemom 2143 ccm. Výkon bol u oboch verzií rovnaký a to 204 koní. Poháňaná bola výsostne zadná náprava a bol dostupný pre všetky verzie triedy C. V interiéri ste našli športové sedadlá, červené bezpečnostné pásy, hliníkové pedále a s červeným kontrastným niťovaním bolo obšité takmer všetko. Samozrejmosťou boli iné hliníkové kolesa a AMG exteriér.

Pre názorný druhý príklad netreba chodiť príliš ďaleko. Nástupom novej triedy A (W167) prišli opäť v oboch variantoch najsilnejšie verzie A 250 sport a A 220 CDI sport, kde priamo do vývoja zasiahli aj inžinieri z AMG. Spomínané modely sa vyznačujú okrem iného prednou nápravou, ktorú vyvinuli priamo v AMG a úpravou prešlo aj naladenie podvozku. Logicky sa zmenám (dizajnovým) nevyhol ako interiér, tak aj exteriér (výrazný prvok - diamantová predná maska). Takýchto modelov by sme našli viac a spomenul som ich zámerne. Potvrdzujú len to, že C 450 AMG je logickým vývojom športových modelov u značky Mercedes-Benz.
 

PRVÁ SKÚSENOSŤ

Osobne som prvýkrát do styku prišiel so spomínaným modelom tento rok v Portugalsku na Mercedes-Benz Global Training Expreience 2015. Mal som možnosť odjazdiť pár kôl na okruhu Autodromo Do Estoril. Keďže som do nej presadol z novej C 63 AMG, tak som sa nemohol ubrániť pocitu, že 450 sa snaží ako len môže, ale na svojho silnejsieho brata jednoducho nemá. Až s odstupom času a odjazdení stoviek kilometrov som pochopil, že ona sa na 63 podobať nechce a ani nikdy nechcela.

EXTERIÉR

Zvonku až na pár detailov auto vyzerá ako klasické C-éčko s výbavou AMG Line. No aj napriek tomu nájdeme pár odlišných detailov. Vpredu je to neprehliadnuteľná jednolamelová diamantová predná maska, ktorú inak do triedy C nedostanete. Tu má napríklad aj vyššie spomínaný model A 250 Sport. Z bočného pohľadu sú si autá takmer identické a čo sa týka zadnej časti, tak v podnárazníku nájdeme dve dvojité koncovky výfukov, ktoré odkazujú skôr na ostrý AMG model. Pri porovnaní so 63-jkou je už vizuálnych rozdielov viac. Na typický predný AMG nárazník s výrazným "A-wing" v prednej časti nadväzuje predná maska s dvojitou lamelou v matnej striebornej farbe. V zadnej časti je celý nárazník nový a výrazne tvarovaný pre dve hranatejšie dvojité koncovky výfukov. Myslím si, že fotky nižšie nám to pekne ukážu: