Mercedes-Benz R 63 AMG

|


To, že Mercedes-Benz je azda najvä?ším priekopníkom v automobilovom priemysle vieme všetci. Okrem miliardy iných vecí si vždy dovolil stava? autá, ktoré ako hovorím ja, sú medzi triedami. Inak povedané nevieme ich presne zaradi?, resp. sa vymykajú štandardným kategóriám. Medzi také ur?ite patril prelomový model CLS (štvordverové kupé), ktorý je pod?a m?a najnad?asovejší mercedes všetkých ?ias. Obdobne je na tom aj model R, ktorý vzbudil na svojej premiére v roku 2005 na International Auto Show v New Yorku obrovskú pozornos? a nie len v pozitívnom slova zmysle. Ono totiž R okrem toho, že je tiež ?ažko zaradite?né, získalo aj celú radu prezývok, ktoré za?ali vznika? hne? po uvedení na trh. Ja si myslím, že ho najlepšie vystihuje táto: „škaredé ká?atko“.

R 63 AMG bola predstavená o rok neskôr na Auto Show v Chicagu a zaznamenala pozitívny ohlas aj v?aka stálemu pohonu všetkých štyroch kolies 4MATIC. Pomer medzi prednou a zadnou nápravou je 40 : 60. Mimochodom erko je prvý osobný sériovo vyrábaný Mercedes, ktorý mohol ma? až 21 palcové hliníkové kolesá. (v štandardnom prevedení mal 20 palcové).
 

Už v roku 2006 silnel hlas majite?ov AMG vozidiel po pohone všetkých kolies.
 
Ako už z názvu vychádza erko pohá?a dnes už legendárna atmosférická V8 s objemom 6208 ccm (M156) s výkonom naladeným na 375kW = 510 koní a s krú?akom 630 Nm. Najmä pri tomto modeli stojí za povšimnutie aj usadenie tohto giganta, ktorý je doslova schovaný v aute. To, ale ni? nemení na jeho dynamických parametroch, ktoré sú neuverite?ne nad?asové. S erkom, ktoré je dlhé 4,92 m (long verzia +24cm) spolu s pohotovostnou hmotnos?ou takmer 2,4 tony sa dostanete na stovku za obdivuhodných a rešpekt vzbudzujúcich pä? sekúnd (u long verzie za 5,1s). Aj napriek tomu, že som asi najsilnejší odporca riešenia spotreby pri AMG autách, nedá mi nespomenú? slová majite?a, pod?a ktorého vám bude v kombinovanom cykle miznú? z nádrže každých sto kilometrov zhruba 17,5 litra benzínu.


Inak, vedeli ste, že spomínaný motor M156 je úplne prvým, ktorý vyvinuli a vyrobili priamo AMG inžinieri?  

Ako všetky 63-jkové AMG aj tento model má už sedem stup?ovú AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC prevodovku, ktorá má tri jazdné režimy:
  • C - (comfort) mód - komfortná jazda, nižšie otá?ky motora
  • S – (sport) mód – športovejšia jazda, o 30% rýchlejšie radenie prevodových stup?ov ako pri režime C
  • M – (manuál) mód – manuálne radenie prevodových stup?ov tla?idlami na volante, extrémne až o 50% rýchlejšie ako v režime S
Je logické, že aj podvozok musel prejs? zmenou a je vybavený AMG pružením na základe vzduchového podvozku AIRMATIC. V?aka nemu sa svetlá výška dokáže meni? v rozmedzí +40mm až -10mm. Samotné nastavenie si viete prispôsobi? manuálne tla?idlom, ale systém reaguje aj na rýchlos? vozidla. Automaticky klesne o pä? milimetrov pri rýchlostiach nad 140 km/hAk vozidlo spomali na 70 km/h, zdvihne sa do svojej normálnej výšky. V režimoch "Sport" a "Auto" si auto klesne o 12 milimetrov.
 

O bezpe?nos? sa okrem množstav bezep?nostných asistentov staral primárne AMG high-performance braking systém. Obrovské predné 2-piestikvé strmene brzdili perforované kotú?e s priemerom 390 mm a hrúbkou 36 mm a zadné strmene mali na staros? kotú?e s rozmermi 368 mm / 26 mm.
 

 
Život sná? najbrutálnejšieho sériovo vyrábaného rodinného Grand Sports Tourera (niekedy mylne uvádzaného ako SUV ?i minivan, môže by? až 6 miestne) nemal však dlhú životnos?. Vyrábal sa od roku 2006 a v lete 2007 vyšiel z amerického výrobného závodu posledný kus. Spojitos? AMG a modelu R však žila aj na?alej, ale len v optickom duchu v?aka AMG stylingu ...

Mercedes-Benz R 63 AMG
Model: M / V 251
Motor: M 156
Doba výroby: 2006 - 2007
Motor: benzínová V8 a 4 ventily na valec
Objem: 6208 ccm
V?tanie x zdvih: 102,2 x 94,6
Výkon: 375kW / 510 PS
Litrový výkon: 82,2 PS
Krútiaci moment: 630 Nm pri 5200 ot/min.
Prevodovka: 7 stup?ová automatická
Zrýchlenie z 0 na 100km/h: 5,0s / 5,1s
Maximálna rýchlos?: 250 km/h
Cena (2003): 96.976 / 98.716 EUR
Text: Daniel Han?ík
Foto: internet, mobile.de