Mercedes-Benz Global Training Experience 2015

Daniel Hančík | 2015-12-06


Každé jedno zamestnanie prinša benefity. Samozrejme väčšinou úzko súvisia s odborom, v ktorom pracujete a preto sa nie je čomu čudovať, keď predávate automobily, že sa vám raz za čas podarí niekde vycestovať. Najväčšou akciou, ktorú každoročne organizuje Mercedes-Benz je Global Training. V skratke si to viete predstaviť ako obrovské školenie niekde na peknom mieste v rámci celej Európy, kde sa vystriedajú behom pár mesiacov vybraní zamestnanci jednotlivých dílerov Mercedesu takmer z celého sveta. Tento rok sa Global Training Experience konal v Portugalsku na okruhu Estoril a bol zameraný na predstavenie nových modelov GLC, GLE SUV, GLE Kupé, AMG-GT, C63 AMG a 450 AMG Sport.

Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že ide o príjemnú firemnú "dovolenku", tak sa veľmi mýlite. Najúnavnejšie na celom je samotná cesta. My sme odchádzali o štvrtej ráno autobusom z Bratislavy do Viedne odtiaľ letecky do Frankfurtu, tam sme následne prestupovali na druhý let smer cieľová destinácia Lisabon. Jasná vec, že s partiou kolegovcov z celého Slovenska, s ktorými máte možnosť sa vidieť raz za čas cesta ubehne rýchlo, ale únava na seba nenechá dlho čakať.
 

 
Nemecká precíznosť a načasovanie tu dostáva iný rozmer a než sa stihnete spamätať stojíte na tribúne v boxoch na okruhu Estroil, odkiaľ v 90-tych rokoch vychádzali na trať esá ako Niki Lauda, Ayrton Senna, Michael Schumacher alebo Damon Hill. Po perfektne spracovanom a dynamickom privítaní si nás rozdelia školitelia do skupín a začíname ...
 

Časový harmonogram slovenskej časti na Global Training Experience Portugalsko 2015
 
Okrem toho, že som veľký fanúšik AMG vozidiel a moja fb stránka Dano & AMG je najväčšia komunita AMG fanúšikov na Slovensku som sa logicky najviac tešil na bloky, kde sa nachádzajú spomínané tri písmená. Začnem s testovacími jazdami a budem sa primárne venovať vozidlám AMG. Na okruhu sme začínali s modelmi AMG GT, ktoré boli nastavané za "veliteľským vozidlom" GLE 63 4 MATIC kupé. Samozrejme na úvod nemohla chýbať dychová kontrola na alkohol, ktorú sme úspešne všetci absolvovali a vyrazili sme na trať. Tu by som podotkol, že nešlo o pretek, ale o dynamickú jazdu po okruhu, kde sme mali možnosť si vyskúšať ako sa vozidlá správajú v konkrétnych situáciách. Samozrejme limity majú všetky AMG vozidlá úplne niekde inde ...
 
 
 
Autá dostali na okruhu zabrať a zaujímavé bolo, že sme ich museli hneď po príchode do "cieľa" na tvrdo vypnúť. Auta sa stále testovali a inžinieri zbierali množstvo pre nich dôležitích dát. Na druhej strane, čo je lepší test, ako keď sa vám v aute vystriedali stovky ľudí s rôznymi jazdnými štýlmi na okruhu, kde každý chce mať lepší čas ako jazdci formuly jeden? O všetky autá bolo samozrejme perfektne postarané a vždy boli na 100% pripravené. Nechýbali ani búračky resp. vylety mimo trať, ruskí kolegovia by o tom vedeli rozprávať. Inak spoluúčasť pri prípadnej vzniknutej škode bola 5000 EUR.