Porsche Museum - Stuttgart, DE

|


O zna?ke Porsche som už pár blogov napísal, ?i už z rakúskeho Villachu alebo z rodiska Ferdinanda Porscheho, Vratislavíc nad Nisou. Dnes si však predstavíme jednu z najvä?ších expozícií zna?ky Porsche.

... faktom ostáva, že každý, kto miluje autá by mal minimálne raz zavíta? do Stuttgartu. Mne sa to podarilo s Mercedes-Benz Clubom Slovensko, kde sa plánoval nieko?ko denný výlet. Hlavný bod programu bola prehliadka výrobného závodu Mercedes-Benz v Sindelfingene ako aj samotné MB múzeum, ale Stuttgart nie je len o Mercedese ...

Na úvod treba podotknú?, že múzeum vystavované automobily obmie?a, takže ak by ste tam išli viackrát je viac ako pravdepodobné, že uvidíte vždy nie?o nové. Má to svoje výhody ako aj nevýhody. Ja som napríklad nevidel legendárne Porsche 550 Spyder. Na prízemí si kúpite lístok, môžete sa najes? v štýlovej „Porsche reštaurácií“ alebo si da? len kávu a pri tom sa cez sklo pozera? ako mechanici reštaurujú klenoty Porsche z dôb minulých. Samozrejme nájdete tam aj ve?ký obchod so suvenírmi, kde zotrváte 20 minút ani neviete ako :)


Egger-Lohner, C.2 Phaeton

Hne? ako vás schody vyvezú k samotným vozidlám, privíta vás to najstaršie a asi aj najdrahšie. Nemyslím 356-tku, ale nie?o ešte staršie. Bolo respektíve je na elektriku a z roku 1898. Nesie názov Egger-Lohner model C.2 Phaeton alebo jednoducho P1. Ten bol navrhnutý a postavený vtedy iba  22-ro?ným Ferdinandom Porsche. „Auto“ vyšlo do ulíc Viedne presne 26. júna 1989. Boli vyrobené len tri kusy s výkonom 5 koní.

Úprimne musím podotknú?, že som ?akal vä?šiu expozíciu, ale možno to bolo skreslené aj tým, že som Porsche Museum navštívil až po prehliadke Mercedes-Benz Múzea. Samozrejme som videl všetky podstatné modely, ktoré písali históriu tejto úžasnej zna?ky (teda až na tú 550). Za?íname pri 356-tke, ktoré bolo prvé a nieslo názov Porsche. Vyrábalo sa v rokoch 1949 až do 1965 a vyrobených bolo cca. 82.000 kusov. Je to kus nádherného auta a jeho legendárnos? pochopíte až ke? ste pri ?om... "zložitá jednoduchos?".


Porsche 356 Cabriolet & Porsche 356 Coupe

Samotné múzeum je koncipované tak, že hne? na za?iatku vás ?akajú tie najstaršie modely a postupne ako idete v smere prehliadky skon?ite pri tých najnovších. Modely na „?asovej línií“ sú vystavené pri stene, takže ich vidíte len zboku. Nehovorím, že to je zlé, ba dokonca takto aspo? lepšie vidíte dizajnový pokrok, respektíve viete pekne odlíši? štandardné verzie od tých športovejších (napríklad ako pri modely 924 dole), ale na detailnejšie preskúmanie jednotlivých modelov priestor nebude.


Porsche 924 a vrcholný model Porsche 924 Carrera GTS

Samozrejme nechýbali modely, ktoré Porsche preslávili po celom svete a to nielen závodné. Napríklad také Porsche 959. Auto, ktoré tvarovo vychádzalo z typu 911 pohá?al plochý 6-valec s objemom 2851 ccm. Prepl?ovali ho dve turbá KKK, ktoré výrazne dopomohli k finálnemu výkonu 450 koní pri 6500 otá?kach za minútu. Bolo to jedno z prvých vozidiel, ktoré malo pohon 4x4 a do príchodu modelu Ferrari F40 aj sériovo najrýchlejšie vyrábané vozidlo. Napríklad Sports Car International ho ozna?il ako najlepší športový automobil 80-tych rokov.





   Porsche 917 LH                                                                 Porsche 911 GT1                                                    Porsche 911 GT2 Evolution