G-Class Expreience, Graz A

Daniel Hančík |


Ako predajca vozidiel značky Mercedes-Benz sa občas dostanem na miesta, kde sa len tak, hoci kto nedostane. Naposledy som sa zúčastnil "poznávacieho výletu", ktorý bol v rakúskom meste Graz a niesol názov G-Class Expreience s podtitulom Meet and greet a legend. Cestu zo Žiliny som absolvoval už v nedeľu. Cca 500 kilometrov som absolvoval na Mercedese-Benz E220 BlueTec (W212) s priemernou spotrebou 5.9 litra. Čo dodať E-čko opäť potvrdilo svoje kvality. Ubytoval som sa na hotely v centre Grazu, slnko svietilo, všade milión bicyklov a plno ľudí, nádherné historické mesto, čo viac si môže človek prijať?
 

Pozvánka na G-Class Graz Experience 2014
 
Program nám začínal na druhý deň v pondelok o 8:30. Ráno rýchle raňajky a potom som už netrpezlivo čakal s kolegami na autobus, ktorý nás mal odviezť do výrobného závodu Magna Steyr. Hneď na úvod treba podotknúť, že závod nevyrába len Mercedes-Benz G, ale napríklad aj Peugeot RCZ, Mini Countryman. Čo sa týka Mercedesu, tak napríklad na SLS sa tu striekala hliníková karoséria a vyrábali sa tu aj E-čka (W210), (W211) a ML (W163).
 
                                      W 210                                                   W211                                               W163

Po našom privítan nasledovalo malé občerstvenie, predstavenie programu, ktorý nás čakal. Pozrel som si naživo G 500 Guard a jedno G upravené pre rally. To už nás, ale vonku čakali testovací jazdci (všetci páni mali tak okolo 50 rokov). Celé absolvovanie "G-Class Expreience" by som rozdelil na tri etapy. Prvá etapa: nasadol som ako spolujazdec do čiernej G 63 AMG a so zvukovou kulisou tornáda sme sa vybrali na testovaciu jazdu. Pomaly vchádzame na testovaciu trať. V strede široká asfaltka a po bokoch zelené kopce s dosť výraznými stúpaniami a klesaniami.
 
                                             G 500 Guard                                                            Účastník Rally Dakar
 
Neviem ako rýchlo sme išli, keď sme vchádzali na okruch, ale zrazu testovací jazdec ľavou rukou podradil, počul som jemné cvaknutie, motor zahučal, zatlačilo nás do sedadiel a vystrelili sme dopredu so zvukovou kulisou preplňovanej V8-čky s objemom 5,5 litra. Na konci rovinky sme mali na rýchlomery 180 km/h, potom plné brzdy a ostré odbočenie doprava (pravé zadné koleso vo vzduchu) na to hneď kontra doľava (od pneumatík sa valí kúdoľ bieleho dymu) auto sa zahýbe do strán, ale sedí ako priklincované. Testovací jazdec sa pousmeje a kľudne povie: "Safety first"...
 

Mercedes-Benz G 63 AMG
 
Druhá názorná ukáka bola, keď sme jazdili dookola a na plný plyn. V nádhernom zvuku V8 ste počuli od testovacieho jazdca opäť len "Safety first". V skratke mohli by ste stláčať plynový pedál tak silno ako len chcete, auto už nezrýchľovalo, jednoducho všemocná elektronika robí divy a u mňa z G 63 AMG urobila jedno neskutočné auto, ktoré na jednej strane zvládne terén a na strane druhej aj rýchle diaľničné presuny.