Autosalón Ženeva 2014

|


Myslím si, že každý kto miluje autá by mal aspo? raz za život absolvova? „pú?“ na jeden z najlegendárnejších autosalónov na svete. Ja som ju absolvoval v mojich 26-rokoch a ten, kto ešte nie sa musí pripravi?, že v Ženeve sa hovorí po francúzsky ....

Let bol v pohode až na pristátie (pozdravujeme po?ských pilotov). Samotné letisko je ve?mi blízko k miestu, kde sa konal 84-ro?ník SALON DE L´AUTO 2014, takže o chví?u stojím v nie ve?kej rade, ke?že sme boli na druhom novinárskom dni. Pri vchode nám na?ítali ?iarový kód, ktorý sme mali na vstupenke a vkro?ili sme na miesto, kde sa píše automobilová história už od roku 1930...
 

Vstupenka a letenka na druhý novinársky de? na Salon De L´Auto 2014


 
Úprimne neviem, s ktorým vchodom sme vstúpili, ale ke? sme prešli všetky tie zdviháky, prezúva?ky a „materiál“ do autoservisov pred nami sa ukázal ve?ký pavilón Jeep-u.
Tu tú najvä?šiu pozornos? pútal nový Jeep Renegade. Asi nikoho nenechá na pochybách, že majú spolo?né DNA s Fiatom 500X a platformu s Fiatom 500L.
 

Svetová premiéra Jeep-u Renegade
 
Zaujímavý po?in a verím, že sa mu bude dari? podstatne lepšie ako novému Jeep-u Cherokee. To, že toto auto majú na svedomí americký dizajnéri hovorí za všetko a jedine, ?o ma pri poh?ade na tento výtvor napadá je, že bu? ho miluješ alebo nenávidíš...


Nový Jeep Cherokee

Priznám sa, že teraz už viem, že sme neprešli všetky „stánky“, ale ke? ste tam je to o takej ve?kej emócií, že neviete, kde skôr by ste sa mali pozrie?. My sme týmto štýlom prešli k Ferrari. Na moje prekvapenie všetky vystavované modely boli za elegantným skleneným plotíkom a do vnútra mohli len vyvolení. Áno, ja som medzi nimi nebol...
 

Ferrari 458 Speciale
 
Pre m?a jednozna?ne najzaujímavejší kúsok bolo Ferrari 458 Speciale. Legendárny nástupca 360-tky Challenge Stradale (2003), ?i 430-tky Scuderii (2007). Srdce v podobe vé 8-?ky s výkonom 605 koní pri 9000 ot./min. hovorí sná? za všetko. Kto umí ten umí ...