Mercedes-Benz A 250 BRABUS

|


...dia?kovým otváram auto, zabliká, chytám k?u?ku a sadám do štandardného športového sedadla. Rukami pevne stisnem volant a nedá mi nevšimnú? ve?ké pádla za volantom „by BRABUS“. Oto?ím k?ú?ik, motor okamžite naskakuje a dunivý zvuk mi dáva jasne najavo, že toto nie je štandard. Vypínam ECO, pomaly sa rozbieham a netrpezlivo ?akám, kým sa motor zahreje na prevádzkovú teplotu. Kamión predo mnou odbo?uje a ja vidím kusisko krásnej suchej cesty. Pomaly sa za?ínam hra? s plynom auto ide ve?mi svižne do otá?ok a zvuková kulisa nezaostáva za zrýchlením, ?ahám pravé pádlo smerom ku mne, automat radí rýchlo, po?ujem „prdnutie“ zo štvorice výfukov otá?ky klesli o cca 1500 a auto má ešte viac sily zrých?ova?... toto je ten moment, ke? chceš aby ta cesta sná? nikdy neskon?ila slnko za tebou, prvá pravá, ?aháš ?avé pádlo k sebe, šupa z výfukov, zo zatá?ky vychádzaš pod plynom, auto sedí ako priklincovane, šupa z výfukov ...
Si len ty a neskuto?ný stroj, snažíš sa vníma? všetkými zmyslami, užívaš si to lebo vieš, že to nie je navždy a tak ako ru?i?ka sa blíži k ?ervenému po?u, tak aj ty sa blížiš cie?u ... 


Ako predajca Mercedesov sa stretávam s ve?mi zaujímavými kúskami. Nehovorím, že dennodenne, ale vždy sa nájde nie?o ?o stojí za to. V posledných d?och to bol najmenší model od spomínanej zna?ky s názvom A. Presnejšie A 250. Už samotný „základ“ je slušný, 4-valec, objem 1991 ccm, výkon 155kW na stovke ste za 6,6 sekundy a mali by ste sa dosta? až na 240 km/h. Podotknem, že ide o model s pohá?anou prednou nápravu. To len na margo toho, že už je k dispozícií aj s pohonom „fir matik“.

Ja osobne si myslím, že 211 koní pre ostrý hothatch bohato sta?í, ale na druhej strane viete akí sme. Nikdy nie je dos? a pri výkone našich tátošov to platí dvojnásobne. A medzi nami, pochváli? sa nim (výkonom) pri pive s chalanmi, tiež nie je na zahodenie... :)

Ak by ste si však výkon chceli zvýši? a monštrum v podaní A 45 AMG je na vás už moc, tak potom prichádza na scénu legendárny úpravca BRABUS. Ten ma v talóne kompletnú úpravu modelu A. Naše á?ko bola už spomínaná 250-tka v línií výbavy AMG line. Konkrétnejšie, k prednému originál nárazníku dodá BRABUS prídavný spodný diel (na našom aute ?ierny), ktorý okrem toho, že znižuje prednú ?as? auta, tak zárove? mu dodá dynamickejší vzh?ad. Pod?a dostupných informácií bol vyvíjaný v aerodynamickom tunely a znižuje vztlak na prednej náprave. Ja môžem poveda?, že vyzerá ve?mi dobre a malý detail v podobe loga BRABUS mu dodáva „šmrnc“ originálnej a kvalitnej úpravy.
 

 
Pri poh?ade z boku Vás na aute upútajú najmä 19-palcové kolesá od BRABUSU (máte na výber 17", 18", ale najvä?šou možnou kombináciou sú disky 8,5 x 19" s pneumatikami 255/30 R19"). Tu môžem poveda?, že som sa trochu obával, ?i neutrpí komfort. Mám osobné skúsenosti s firemným A-?kom v AMG line s 18-palcovými kolesami a spolu s „ranfletovými“ pneumatikami to je niekedy na doraz. BRABUS sa však pohral aj s podvozkom, ktorý znížil ešte o 10 mm oproti športovému podvozoku od Mercedesu. Takže ste k zemi nižšie o 25 mm. No verte, ?i nie na moje prekvapenie bol rozdiel viac ako cite?ný. Auto sa mi zdalo komfortnejšie a pod?a samotného zástupcu od BRABUSU v tom zohrali hlavnú rolu najmä pneumatiky. Nie sú to totiž „ranflety“. Fakt je ten, že vä?šina majite?ov takto upravených áut, ihne? mení „ranflety“ za klasické pneumatiky. A vedia ?o robia ...
 
                                                                    A 250 Brabus                                                                                                                    A 45 AMG

Asi najvýraznejší rozdiel oproti klasickému prevedeniu (AMG line) sa nachádza vzadu. BRABUS Vám na želanie dodá kompletný výfukový systém z nerezu s dvoma koncovkami. Tlmi? produkuje nádherný športový zvuk, ktorý dokáže aj pekne „strie?a?“, ke? radíte rýchlosti. Na druhej strane Vás ani pri dlhšej jazde ob?ažova? nebude. Pre porovnanie originál A 45 AMG má výfukový systém pekne „zaliaty“ v spodnej ?asti nárazníku. ?o sa týka koncoviek výfukov ja by som osobne volil nie?o medzi.
 

O zvýšený výkon sa stará ?ip s názvom BRABUS PowerXtra B25. Ten pridá +25 kW a + 35 Nm na kone?ných 245 koní a 385 Nm. Na stovku sa dostanete skôr o 0,4 sekundy a ru?i?ka sa zastaví na 250 km/h. Sta?í nie?
 

BRABUS PowerXtra B25